Isnin, 20 Julai 2009

SeLseMa BabI!


Pagi tadik, cam ari2 biasa. Monorail tetap padat ngan manusia yg nak gi keje. Sbbkan faham ler, aku tak kisah sgt kalau terpaksa berhimpit2 dlm monorail tu. Tambah lak kalau berhimpit ngan mamat2 hensem…opsss!! Heee...

So, dlm monorail tu, aku berdiri ler sebelah minah cantik nie. Mmg cantik org nye. Berkulit cerah, berbaju kurung merah, berkacamata hitam besar ala2 Paris Hilton gitew, dan berhandphone changgih.

Tiba2 hp minah nie berbunyi. Terus dia jawab.

Elo…
Aah, baru balik dari China sabtu lepas.
Ok la... tak demam pun... cuma kena batuk2 jer, coz sana kan musim panas skrg nie…
Ishh.. maner ada selsema N1H1…
Dah gi klinik check dah.. takada N1H1 la…

Glup!
Aku telan air liur.
Aku pandang amoi depan aku. Muka dia dah cuak dah. Nak tergelak pulak aku tgok muka amoi tu.

Aku tgok sekeliling. Padat! Kalau minah nie batuk or bersin ler.. satu gerabak nie kene kuarantin! Heee

FYI,
kakak ofismate aku di detect kene H1N1 lepas 4 ari balik darik Australia. Minah tu baru balik 2 ari jer…

glup!

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails