Jumaat, 10 Julai 2009

Keje punye pasal...!


haa... cam korng tau la (kat sapa2 yg baca paper jer laa..) sekarang nie mmg rata2 economi dunia agak down skit, termasuk ler mesia ... so, banyak project besar2 yg tertangguh atau kene cancle. aku yg handle linepipe utk Petronas, harus ler kene tempias. bukan sikit beb, siap leh lenjun lagik!

utk forecast budget 2009/2010... boss aku dah pening kepala. maner taknye... leh kata profit kami tak sampai separuh compare ngan last year. boss letak target nak capai min USD2mil. kire "kamikaze" la nie... coz kalau tak capai, dia kene balik jepun balik! huuu... berani mati betol boss aku nie.
so, utk capai target tu... boss aku dengan senang hatinye buat announcement... kami semua kene kerahan tenaga ... carik new customer! huaaa!!! tensen! elok2 aku leh dok relax2 kat ofis... dah kene buat tele-marketing pulak! choi!!!

kami semua kene gi korek company2 yg kecik2 nie utk buat bisness, coz nak tampong busniess skrg yg bantut. aku darik linepipe, kene gi korek lubang company yg guna wire rod jer.
hayoo... keciknyee! (size does matter kan!! heee)

so, nak tak nak... aku pun surfnet, crik company yg gune bendalah nie. aku dengan suara kepitnye, call la setiap company yg ada... berbelit2 lidah aku cakap english. yg penting pronounce aku mengalahkan matsalleh!! heee

part carik customer tu dah ok dah... nie part supplier lak, yg buat aku hangin nie.. selalunye dapat customer jer kami pas kat HQ tokyo... diaorg yg carik supplier. tapi alih2, dia org kata supplier jepun tak moh layan qty yg ciput2 nie!

Hayoooo.... demand!!
dengan kata lain aku kene carik supplier aku sendirik... mencikkkkkkk!!!!!

gigih tak gigih... aku tanya setiap branch yg ade kat Asia nie... gigih iye pokcik! kalau next year tak dapat promotion... mmg aku amuk!! ada berani?!! heee...

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails