Khamis, 10 September 2009

Baju Melayu...(part2)

haa... as planned... smlm, kami adik beradik 69..... aku, KakNor, KakMaria, Firdee, Dylan, Hami, Amy, Rihanna (adik tiri) n Hans... penuh semangt, meredah jam teruk kat tgh2 KL di malam minggu... akhirnye sampai gak kat jalan TAR!

as espected... mmg Jln TAR sesak n padat ngan manusia... kami sampai kul 12mlm, org tetap bersesak2 ... tapi itu yg buatkan jln TAR meriah kan! mcm2 manusia yg ada... ramai gak yg meletop... heheheee

well, biasa ler... kalau dah adik beradik 69 berkumpul... harus ler meriah... tak kire tempat, waktu atau org keliling... yg paling kuat bersuara... semestinye Kak Nor ngan Kak Maria... mmg mulut tak cover... tapi itu la memeriahkan keluarga69 kami.. hehehe

sampai sana, kami semua terus masuk setiap kedai yg jual baju melayu... kene survey2 dulu dek oii... slagik mata tak berkenan .. selagik tu tak beli...
Dylan mencarik kaler hitam, Hami mencarik kaler hijau epal, Firdee mencarik kaler putih... dan aku... mencarik baju melayu teluk belanga... kaler bijik kundang (klasik sgtkan nama tu.. ahhah)... korg tau ker kaler apa tu? heheee.. well, pada sapa yg agak2 blur... warna bijik kundang nie... ialah ungu kemerah2an... warna yg agak garang... tapi rasanye sesuai kot ngan tone kulit aku...hehehe

masalah utama nak carik baju kat sini... ialah saiz! bila berkenan kaler or baju.... tapi saiz takder! frust sgt.... dah 2-3 helai aku melepas coz saiz habis... yg ada L, XL jer... sentap! dah tau org mesia nie kecik2... buat ler saiz M/S tu banyak skit.... sengal !

tinjau punye tinjau... last2 aku dapat gak ler baju yg di carik... walaupun kaler tak seperti yg aku nak... tapi ada ler iras2 skit... pas beli baju... aku melilau lagik mencarik sampin... harus la kene sedondon ngan baju....ehhee.. survey punye survey... last2 aku dapat gak sampin yg berkenan n serasi ngan baju aku....


aku just spend RM100 jer utk 1 set baju melayu!! pandai nyee aku berbelanja... ehheee. lagik pun skrg nie kan economi down... so kene ler berjimat skit.. ehhee.

aku perasan... setiap kedai jual harga yg beza2 utk baju yg sama... darik segi material, design n kaler... so, kene pandai ler korg survey kalau nak shoping kat Jln TAR nie... dan tambahan, kene ler korg ringan mulut mintak diskaun! hahahaa

tak sabar nak RAYA!!!

4 ulasan:

Hans berkata...

mane gmba baju mlayu i ? ish2 ..

sYukCurz berkata...

wah warna tema sgt. ehehee..
purple=...
ahaha...

-Encik Manis- berkata...

wahh...pasni baju melayu kaler purple akan mendapat sambutan hangat kat Jln TAR iteww!!

avegalion berkata...

Syukcurz...

pandainyee...
hanya jauhari jer yg mengenal menikam...
heheee...


Kak Dona..

pastinye... tgok ler sapa yg pakai kan.. ehhehe

Related Posts with Thumbnails