Rabu, 17 Disember 2008

Antara Cinta, Rindu dan Ego...




Well, entry kali nie aku nak memperkatakan sesuatu yg agak personal, soal hati dan perasaan. Setiap manusia ada tahap ego masing2, terutamanye "wanita2 plastik" yg cantik2 dan jadi rebutan... salah ker ada ego? pada aku, itu hak masing2 asalkan kene pada tika dan waktunye (ala2 cam tajuk lagu gitew..). tapi perlu ker kite ego pada org tersayang a.k.a BF@suami@laki? itu yg jadi persoalan. Tp pada sapa2 yg takder 3 perkataan bergaris tu, boleh ler ambik isu nie sebagai pengtahuan umum iye.

Sebagai wanita yg berlaki.. (opsss.. wanita ker??). ok la, sbgai PLU yg berlaki@BF... ego pada pasangan tu mmg ada. especially bila BF kite dah buat salah. harus la ego kite tinggi suruh dia yg mintak maaf dan pujuk rayu kan... tapi mcm maner lak, kalau kite yg salah...? pada aku, apa la salahnye kite merendahkan sikit ego kite utk kata sorry dengan suara yg manja dan kiss on the cheek. pastinye hati jantan BF kite akan cair. silap2 terus dia angkut ke katil... opsss.. 18sx!

tapi macam maner pulak bila berjauhan dan rindu menguasai diri? perlu ker kite meletakkan ego kite dgn menunggu dia yg hantar sms dulu? apa kah nilai rindu kite akan di pandang rendah kalau kite yg mulakan dulu? jawapannye, terpulang pada pendirian masing2. tapi pada aku, apa salahnye kalau kite yg mulakan dulu. merendahkan ego kite sikit utk sekadar memulakan 1 sms utk menyatakan rindu atau paling tidak pun sekadar "Hi", takkan merendahkan nilai rindu kite pada dia. malah, sayang dia lagi menebal, sbb dia tahu kite teringatkan dia. jgn ler kite terlalu mempertahankan ego kite, sampai sanggup memendam rindu yg amat. dan biarkan hubungan jadi taruhan... tak gitu kaklong?! opsss..!

demi kasih sayang, ada kalanye kite terus meletakkan ego kite jauh... sanggup kite menahan luka hati melihat BF bermesra dengan org lain, dari terus kehilangan org tersayang. salah ke kite berbuat begitu? kalau aku, mmg ego akan menguasai diri. aku lebih rela melangkah pergi, dari melihat kecurangan depan mata. coz aku tak setabah Kak Teh2. Tiada "berkongsi kasih" dlm kamus aku! Ego aku menjadi perisai dari hati aku terus terluka... salah ke aku?

4 ulasan:

Irfan berkata...

amboi amboi amboiii..tu stus tusss ...lava besssss......terus kak long diam tau

avegalion berkata...

hehe... tak baik...
tak niat pun nak lahar tau.. hehe

EJAY berkata...

ego itu perlu... tanpa ego kita takde pride dan integriti, tp kalo terlalu ego kita akan jd org yg keras hati dan mementingkan diri

apa pun, bersederhanalah dlm setiap perkara.. itu yg sebaiknya. sbb ego itu bukanlah penyakit, tiada ubat utk ego.. pandai2lah menggunakannya bila perlu.

avegalion berkata...

wahh.. kelas kata2 kak Teh@ Kak Azizah TV3 iye.. hehe

Related Posts with Thumbnails