Khamis, 11 Disember 2008

lelaki dan cinta...

well, ari nie aku nak cakap tentang lelaki dan cinta...
sbb apa? sbb kita lelaki dan kite tak lepas dari cinta (PLU).
iye la, bagi org2 yg dah lama bercinta cam Nas n Alem (kalau ada anak dah masuk tadika dah..) serta kakteh1 , or utk org2 yg tgh bercinta mcm kaktam2 n kakteh2, juga bagi org yg baru nak bercinta cam kaklong n kaksu, tak lupa yg tgh mencarik cinta cam kaktam1, kakchek n kakngah... moga apa yg nak diperkatakan nie dapat ler kite jadi panduan...

tau tak kite, sejauh maner pasangan kite tu bersungguh dalam bercinta... kat sini aku ada sikit guideline pasal kesungguhan lelaki bila tgh hangat bercinta (terutama PLU) .... tapi jgn lak lepas baca nie korg gi serang bf masing2 lak... anggap jer nie sebagai info... hehee

CINTA lelaki nie memang pelik. Bila lelaki nie dah jatuh cinta, sampaikan ada yang sanggup ulang alik Pandan Jaya- Damansara kul 3 pgi... opsss! sekadar contoh ye kaklong..

Antara tanda-tanda lelaki jatuh cinta ialah:
1)Dia menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercayai dan sanggup menyerahkan harta mahupun nyawa sendiri. (bila bf larik, baru nak hantuk kepala sendiri...)
2) Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yang banyak bercakap. (bila putus terus jadi bisu..)
3) Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana sentiasa berasa curiga. (sampai ada curik2 check hp..)
4) Dia tidak suka lelaki lain rapat dengan kekasihnya. ( dia rapat ngan lelaki lain takper..)
5) Dia sentiasa memastikan keselamatan dan keselesaan kekasihnya. (kalau boleh nak berkepit selalu.. opsss!)
6) Dia akan menggelabah apabila kekasihnya berjauhan dengannya terlalu lama. (so terpaksa pasang 3-4 org kekasih...)
7) Dia mementingkan kekasihnya lebih daripada dirinya sendiri. ( untuk 3 bulan pertama iye...)
8) Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia berasa kasihnya lebih kuat daripada kekasihnya. (last2 gaduh coz masing2 tak nak mengalah..)
9) Dia tidak akan melayan lelaki lain yang tidak ada urusan penting dengannya. ( cuba kalau lelaki tu hensem...?!! )
10) Dia cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnya. (hanya sekadar cuba jer.... buatnye idak)
11) Dia membanggakan kekasihnya di depan orang lain. (tapi takut nak tunjuk kekasihnye depan org... nanti kene caras!!)
12)Kerap menelefon dan menghantar sistem pesanan ringkas (SMS). (saja nak check bf dia buat apa..)
13) Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kekasihnya kembali. (mak esah jer la uols...)
14) Dia tidak akan berlaku curang terhadap kekasihnya namun jika dia berbuat demikian, ini bermakna dia belum 100 peratus mencintai kekasihnya.
(kalau dah curang... jatuhkan talak jer...)

so... sejauh maner korg jatuh cinta? hehe.. kalau lebih 7/14 tu.. kire hebat cinta korg tu iyek.. tapi apa ada pada cinta kalau tak di jaga... well, yang penting... bukan ciri2 jatuh cinta, tapi cara2 mengekalkan cinta... kalau nak tau cara2nye, tunggu post yg akan dtg ek...



7 ulasan:

darklight berkata...

nOtHin' fEeLs rItE wHeN i"M nOt wItH yOu
sIck Of tHiS dReSs n tHeSe jImMy cHoOs
tAkIn' tHeM oFf 'cOz i FeEl a fOoL
tRy'Na dReSs uP wHeN i'M mIsSin' yOu

iM'mA sTeP oUt oF tHiS lInGErIe
cUrL uP iN a bAlL wItH sUmThInG hAnEs
iN bEd I lAy

wIt nOtHin' bUt uR t-ShIrt oN..
wIt nOtHin' bUt uR t-ShIrt oN..

Ejay berkata...

blom lg setahun kak lang... lama ke namanya tuh?

anyway, semua tanda2 tu ada pd org yg sdg asyik bercinta. apa kata kita bincangkan pula tanda2 akhir zaman pd entry selepas ini.. (tiba2 je kan).

Kami berkata...

realitinya utk mengekalkan perhubungan itu lebih hebat cabarannya dari memulai...apa yg penting ialah untuk terima seadanya kelebihan atau kekurangan pasangan masing2-sekadar utk dikongsi bersama2..

Kami berkata...

realitinya utk mengekalkan perhubungan itu lebih hebat cabarannya dari memulai...apa yg penting ialah untuk terima seadanya kelebihan atau kekurangan pasangan masing2-sekadar utk dikongsi bersama2..

avegalion berkata...

uols... apa kata kasi tips skit cara2 nak jaga hubungan tu... leh i masuk dlm tips yg akan dtg... ehhe

Cikgu berkata...

wow terkesima kak long mendengar tips ini.....best arrr..teruskan kak lang....kak long sangat berminat yer....

Cikgu berkata...

amboi amboi ej....tetiba ada undsur unsur insaf..kak long on ajer....

Related Posts with Thumbnails