Isnin, 27 April 2009

kes pasal NAMA!!


Well, kisah berlaku last week ari jumaat, time aku nak gi antar tender kat GMSB, Shah Alam. so, aku request for driver n kete company, as usual. cuma yg unusualnye driver kali nie aku tak kenal.


so, dengan friendly nye aku call driver tu nama Pak Amir, utk confirm suruh dia standby pas jumaat.


" Elo, Pak Amir.. dlm kul 2.30 ptg tolong stand by kat lobi ofis ek", aku bersuara biasa.
" Eh, maner boleh... 2.30 ptg tu kami baru habis sembahyang jumaat laa", selamba jer Pak Amir jawab. eh, org tua nie... takder maknenye jumaat sampai kul 2.30ptg. mcm ler aku tak penah gi sembahyang jumaat (walaupun ada gak TERskip kekadang tu.. hehe).
" Ok la... stand by kul 3.00ptg kat ofis lobi..", suara aku keras skit. pantang aku, org nak kelentong2 aku, especially dlm hal2 keje nie.
" Ofis lobi susah ler nak pusing... jam depan jln bukit bintang tu. naik kat carpark la..". eh, org tua nie... banyak pulak songeh dia. mmg sah pemalas. aku tak nak panjangkan citer, coz kalau bising2 karang terus dia bawak aku gi tempat lain, dah jadi kes naya lak. paling naya kalau aku tak sempat nak antar tender coz tender box tutup!
" ok la..". terus letak phone. banyak cekadak betol org tua nie.
so, seperti yg di janjikan aku pun menapak ler ke carpark dan nasib baik Pak Amir dah ready ngan Camry. ok la, at least on time jugak org tua nie... dlm perjalanan ker Shah Alam aku just dok diam jer. terasa agak rude jugak, tapi maleh nak bersembang takut aku sakit ati lagik.

tiba2 Pak Amir bersuara.

" kamu keje ngan org jepun nie senang naik pangkat". aku tgok Pak Amir dengan question mark atas kepala.
" Ko kenal Vincent?", aku mengangguk kecik.
" dia tu ada SPM jer. sekarang dah jadi manager dah...", ujar Pak Amir. aku agak sure la coz mamat Vincent tu terror cakap jepun kot. tak pun pandai kipas boss!
" dia selalu ikut boss gi minum. tiap2 mlm tonggang sampai 1-2pagi", sambung Pak Amir. well, aku tak terkejut sgt coz mmg dah culture org jepun suka mabuk2. biasak ler tu.
" Kamu pun nanti, leh ikut boss gi minum kalau nak cepat naik pangkat..". Eh, org tua nie.. sporting gile suruh aku gi minum ngan boss.
" ish, takder la camtu..", balas aku, rasa maleh nak melayan org tua nie.
" la, masa kamu sambut Christmas tak minum2 ker?". eh, org tua nie nak mati dah ker... karang sia2 jer aku otomen kan muka dia, hah betol2 kot ada salib!
" eh, agak2 ler pakcik!... bila pulak saya sambut Christmas nie..". Muka Pak Amir terkejut beruk dengar statment aku.
" La.. kamu bukan jenis santiago bangsa serani tu ker?".
" saya melayu la pakcik..".
"la.. pakcik ingat kamu nie bukan muslim. nama pelik bebenor.. !".
Hayo, perlu ker aku gelak atau meraung!!

3 ulasan:

Irfan berkata...

hahahah..kelas kak farah yer...disangka orang serani...memang kak farah pun chantek ....tak macam orang melayu yer....sangat chantek

Kami berkata...

melets okeh

avegalion berkata...

hayo... takder la uols.. muka org2 serani pun lebih kurang muka melayu jugak kan... cuma nama jer pelik sikit.. hehehe

Related Posts with Thumbnails