Rabu, 27 Januari 2010

Masjid Besi!!

nak tau pasal apa diaorg panggil Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin nie... Masjid Besi?!
haa... sbbnye... 70% masjid nie covered ngan besi and just 30% jer concrete... sampai ker kubah pun stainless steel lagik.... so, pepandai ler korg estimate cost binaan dia ekk...

1st time aku masuk dlm masjid nie... fuhh.. mmg canggih beb! macam shopping complex ler pulak.. ada escaletor bagai... tapi tu utk kemudahan... kan! iye la... kalau dah tempat wuduk tingkat 3.. n tempat solat tingkat 5... mampu korng nak panjat tangga?? nasib baik diaorg tak buat lif jer... hehehe

yg paling aku tertarik pasal masjid nie... takder dinding pun kat ruang solat... semuanye open.. kat belakang mimbar lak... penuh ayat2 Quran kat jaring2 halus... so keseluruhan tempat tu.. kire mmg tempat angin lalu la...
kalau korg tak caya... korg tgok ler gmbr2 kat bawah nie ler... kagum beb!



kubah besi!




dari jejantas banggunan kerajaan ker masjid besi...




taman luar masjid..



cantik tak??!


ruang solat ... luas beb!




mimbar khutbah....




tak silap aku... ada 3 tingkat ruang solat...




kubah darik dlm...




tempat wuduk... mmg besor!

17 ulasan:

tengku_fir21 berkata...

cantik gilerrr

k.A berkata...

serius cntek.rmi ke tak eh yg jemaah kat situ. :D

avegalion berkata...

KuFir...

mmg moden sgt...
tu belum tgok kolam kat sekeliling ruang solat tu... mmg canggih!

avegalion berkata...

KA..
kene gi melawat situ bila balik mesia nanti... mmg cantek!

ave gi dah lepas waktu asar... tapi dgr citer masjid tu mmg pack kalau time jumaat!

Hans berkata...

klo time suboh ?

Hans berkata...

haishhh mkin rmai yg pelik2 follow u ni npe ???

Sofi berkata...

masjid ni kat mane erk?

avegalion berkata...

Hans,
time subuh agaknye imam n guard je kot...

Psl follower tu no komen! Hehe

avegalion berkata...

Sofi,

masjid tu kat putrajaya... Gi la solat sana.

Adam berkata...

jom kita pi solat sana ramai2~~~

avegalion berkata...

adam...
jom!!

Primadona69 berkata...

masjidnye mmg elok buatannye...
jantan2 yg dtg sembahyang kat ctu..
elok2 gak tak kak farah?
opss!!
hahhaha

ai@reel berkata...

alhamdulilah sungguh di gambar ni..uhuhuhu

insyallah akan jejak kaki disitu satu hari nanti

Afzainizam berkata...

Salam dari kami http:// firestartingautomobil.blogspot.com

Salam ziarah salam kunjungan pada kamu…. Salam dari kejauhan

Terima kasih
Kerana kembara ziarah maya
Membuka ruang, menyingkap dalam
Hingga tersentuh nurani, tercuit imaginasi
Tiada bandingan

mewarnakan hari-hariku
Mewajarkan masa berlalu
Kau tak henti mencetus keinginan
Merangsang pengembaraan
Kau meruntun, menyayat
Memukau
Dan mengasyikkan

Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara
Sebuah persahabatan....

emmm belum ade lagi kesempatan berkunjung kat putrajaya .... tapi ade dah niat nak kesana....

avegalion berkata...

kakDona

kalau nak tau... gi la jemaah kat sana... kan dekat ngan ofis u jer... heheheh

avegalion berkata...

aireel,

bawak tunang sama kalau jln2 kat situ... hehehe

avegalion berkata...

afzainizam...


kalau lajak ke KL tu... terus jer singgah kat putrajaya tu.... hehehe

Related Posts with Thumbnails