Rabu, 11 Februari 2009

Tagged by Kak Teh Firdee n Hans

1. Copy badge “2008 Cute’s Blogger Award” di atas untuk diletak kan di blog anda.
2. Link/Ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.
3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di-tag).
4. Anda perlu memilih 5 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.
5. Jangan lupa melawat blog kawan anda dan meninggalkan komen yang menyatakan mereka telah ditag.


1. kesian gak tgok badge " 2008 Cute's Blogger Award" nie... iye la, dah berapa kali ler dia di copy paste sampaikan dah mcm VCD cetak rompak jer... kabur jer! apapun tima kasih la kat KakTeh2 a.k.a Kak Wan Zaleha dan my buah hati... Hans coz bagi award nie..
2. nak citer pasal pemberi award nie? ok jer... 1st yg kasi award nie adalah Kak Teh2, seperti kata Hans n KakTeh1 a.k.a Ejay a.k.a Kak Azizah... KakTeh Firdee nie jelite dan hensem... mmg terbukti nyata. dan dialah jugak yg perkenalkan dunia blog nie pada aku. dengan penulisan yg jujur, mmg leh feeling kalau baca blog kak Teh2 nie... 2nd yg kasi award adalah Hans ( bias kan kasi award kat couple sendiri... opss!!) hehe.. pasal Hans lak, dia lelaki tunggal dlm group gadis2 jelites UIA. suka sgt kaco diaorg nie. sgt berselera makan, seperti aku gak... dan dia paling suka makan mangga!
3. Fakta diri sendiri.
a) aku suka sgt berangan... cuma lately nie takder masa nak berangan coz masa sentiasa penuh utk Hans dan adik beradik 69 serta kwn2... aku hapy!
b) aku suka menulis cerpen... walaupun SPM BM aku nyawa2 ikan jer!hehe.. iye la lepas berangan panjang2... rugi kalau tak share ngan org... so aku menulis cerpen. jadi semua cerpen dlm blog nie adalah hasil tulisan aku 100% ek.
c) aku suka sgt mencuba makanan baru dan pelik2... well, setakat nie antara makanan istimewa @ pelik @ esotik yg aku dah telan... ulat sago, cengkerik goreng, burung emu, stew buaya, daging kangaroo, sate landak, sashimi daging ikan paus.
d) aku ada buah hati... nama Hans @ Manap. kalau tido suka peluk aku... sensual! hehe
e) banyak2 binatang dlm dunia nie... aku paling tak suka ngan tikus! choii sgt... !!!
f) pernah berhangan2 nak jadi steward ye (zaman hadek2 dulu..). tapi utk airline2 yg besar2 jer iye cam KLM, British Airways, Emirate etc. pernah gi open interview utk Emirates Airline tapi hampa coz tak ckup tinggi!
g) aku suka sgt melancong... dari zaman student dulu, aku sgup buat parttime semata2 kumpul duit utk melancong jer... tempat2 yg aku dah gi, London, Paris, Delhi, Agra (Taj Mahal), Kashmir, Calcutta, Taiwan, Bangkok, Jakarta, Perth, Manila, Japan (leh kire melancong gak kan.. hehe). tapi Kelantan N Terengganu baru sampai sekalik. Sabah tak pernah jejak lagik... hehehe
h) Subject paling aku tak suka masa sekolah dulu ada fizik. selalu dapat markah rendah jer. tapi sbbkan tak ada pilihan terpaksa gak ler aku pulun fizik utk SPM. akhirnye kertas jawapan aku menjadi kertas jawapan utk SPM trail kelas aku! bangga beb!! hehehe.
i) masa kecik2, cita2 nak jadi pelukis dan doktor haiwan!!
j) citer yg aku suka tgok... "Picture Perfect n Love Letter", romantik sgt... tangkap leleh tau..
4. 5 penerima award? semua yg aku kenal dah dapat award...
5. aku sentiasa melawat blog2 kwn2 n adik beradik 69 aku.. hehehe




Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails