Isnin, 19 Januari 2009

Antara Kerjaya dan Kekasih....


well, mmg dah jarang aku update blog nie... bukan apa, sbb lately nie ada jer hal2 kerje yg mengganggu... maklum ler, kerje dlm bidang Sales and Marketing nie tak tentu masa bznye. kekadang relax sampai satu hari dok surf internet jer.. kekadang bila bz tu, rasa cam nak pasang 8 tangan jer! hehe... apapun, aku suka dengan kerjaya aku nie.
mungkin ada yg tak tau, even aku pun sblm nie tak tau gak, kerje dlm bidang Marketing nie banyak travel, tambahan pulak customer aku nie dari Oil and Gas company (ikan paus uols.. sekali tangkap, kenyang aku setahun.. heheh). jadi memerlukan aku utk berjumpa dan meeting dengan diaorg dimana sahaja. dan untuk itu aku terpaksa selalu travel. its a nature of my work gitew... even esok pun aku terpaksa ke Miri, utk meeting ngan org2 Shell pulak. patutnye aku bermlm di sana, tapi sbbkan flight fully booked, jadi terpaksa aku balik on same day. mmg penat! tapi demi keje, aku gagahi jugak...
dan baru2 nie, aku telah diberitahu yg aku kene gi Jepun untuk menghadiri meeting bersama org2 dari Nippon Steel dan jugak Petronas. well, frankly mmg aku happy. iye la, dapat balik kg... sure la happy kan! so, perkabaran nie aku sampaikan kat Hans, dengan harapan dia pun tumpang hapy sama. tapi lain pulak yg jadi. Hans terus diam n termenung panjang. puas aku pujuk, sampaikan terpaksa buat lawak bodo lagik. tapi dia tetap camtu gak. dok termenung jer. last2 dengan kuat dia menumbuk dashboard kete wira aku (nasib baik tak kemek..tau jer la quality wira nie..). terkejut aku!
pastu terus dia kata, " U pilih I ker, atau pilih keje U? coz I tak leh terima keadaan camnie... mula2 seminggu, pastu nanti sebulan lak... carik keje lain jer la", luahan hati Hans. aku terdiam. geram ada, sedih ada, terkejut pun ada. iye la, patutnye dia lebih supportive toward kerjaya aku. ni tak, dia pulak suruh aku buat pilihan. mana boleh aku pilih 2 benda yg berbeza. its unfair!
aku sayangkan kerje aku skrg, sbb nie adalah turning point dlm kerjaya aku dan life aku. aku tak tau berapa lama aku akan keje kat sini, coz aku anggap keje sekarang sebagai batu loncatan utk aku menapak lebih "jauh" lagik. banyak lagik yg aku belum capai dalam hidup nie...

dan pastinye jugak aku sygkan Hans. iye la, dah bertahun menjanda, akhirnye aku dipertemukan dengan seorng lelaki yg menyayangi aku seadanye (mude pulak tu..oppss!). dan aku mengharapkan agar hubungan aku kali nie akan kekal selama mungkin...

aku tak nak jadi mcm "Sex and The City", ada kerjaya tapi tak ada kekasih hati... dan aku pun tak nak jadi mcm " Desperate Housewife", ada laki tapi tak ada keje... aku nak jadi mcm "Queer as Folk", ada kekasih dan ada kerjaya....

2 ulasan:

Irfan berkata...

memang akak pengsan kseimpulan di akhir sekali yer.....sangat bijak menggunakan siri tibi untuk menjadikan pepatah gitteww ..kak long sangat sujud....

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Related Posts with Thumbnails