Rabu, 14 April 2010

Patin Buah...

haa.. korg penah dgr tak pasal citer harga sekor ikan Patin leh cecah rm180?!!
percaya?!!

korang penah makan sepotong ikan patin harga RM12?!!
percaya?!!

well, tu semua fakta iyee...
aku pun tak penah tau pun pasal citer ikan patin nie hebat bebenor... maklum ler, kat payrok ikan patin nie bukan ler glamor sgt pun... lain ler kat pahang kan!
sbb tu la aku nie bukan antara peminat ikan patin... coz darik kecik tak biasa melahap ikan nie... kalau keli tu... sure tak lepas punye... ehhehe

so, nak jadikan citer... time nak sambut new year awal tahun nie...
kami semua singgah kat RnR Temerloh...
sbbkan lapor, nampak lak masak tempoyak... terus aku kaut jer...
tup!tup!.. akak casher tu mintak rm12...!
baru aku perasan tanda harga kat depan ...
Patin Buah RM 12... motippp... mahal!!
sentap !! baru ambik sepotong ikan patin jer dah kene rm12...

sbbkan dah ambik masuk pinggan... so, dlm tak puas hati pun, aku melantak jugak ler...
suapan pertama aku...
OMG!!!
ahhhhhh.....
nikmatnyee....
dengan isi yg manis... lemak ikan yg lembut..
mmg sedap beb! tak tipu...
sejak time tu... lidah aku mmg tak leh nak makan ikan patin biasa dah...
alang2 makan patin... bior mkn patin buah...!!
so, balik umah jer terus surf net....
baru la aku tau... patin buah nie... ada yg capai harga sekilo RM80!!
mak oii... daging lembu segar pun tak mahal camtu.!!
tapi bila dah rasa... mmg di akui la... harga tu mmg berpatutan dgn rasayg double tumbs up !!
kalau korg tak caya... korg gi la RnR Temerloh n rasa sendiri nikmat ikan patin buah nie....
sedap siot!!!..


11 ulasan:

HIDAYAT berkata...

yepp mmg besh giler ikan patin gulai tempoyak..

ikan sungai pertama yg boleh masuk kat tekak aku.. dulu aku geli.. lagi2 ikan sembilang..

-oɔoɔFD- berkata...

tgok jee dh sentapp ! tp mmg sdap kot ! jeles huhh ,

PROJEK KELI KANVAS berkata...

jom tgk blog ikan keli pulak...

Primadona69 berkata...

apsal nama dia patin buah?
ikan patin tu ada buah pe?
tetap!!!
ngeh3

Adam berkata...

mungkin nama ikan tu dulu fatin~~~ **matila fatin dah kawin ngn mat saleh!!!

lari topik!!!

avegalion berkata...

Hidayat...

fuhh... tu belum rasa ikan patin buah masak tempoyak lagik...
sure terangkat beb.. ehheh

avegalion berkata...

alamka... camner nak sebut nie....??
FD...

mmg sentap... tapi bila dah makan... hilang sentap.. hehehe

avegalion berkata...

keli kanvas...

jom!! jom!!
ada bela keli afrika tak?? ehhehe

avegalion berkata...

Kak Dona...

motip... tetap nak persoalkan keli tu ada buah ker tak??? hehehe
apa kata kakdona gi check.. ehhehe

avegalion berkata...

Adam...

agaknye la kot... dulu2... minah nama fatin@patin yg jumpa ikan nie.... terus melekat nama dia...
glamor u....

-oɔoɔFD- berkata...

haha~tapy maseh menunggu bile dpatt sentapp,.wink*

Related Posts with Thumbnails