Isnin, 22 Mac 2010

Seri Mersing...


Kajang Pak Malau, Kajang berlipat
Kajang Hamba Mengkuang Layu
Dagang Pak Malau Dagang Bertempat
Dagang Hamba Musafir Lalu

adusss...ishk!! (sambil kesat ujung mata...)
standing ovation!
clap!! clap!! clap!!
pewwiit....!!!

tu gambaran yg aku leh kasi saat habis Teater Seri Mersing yg aku tgok ngan Hans kat Istana Budaya jumaat lepas....

mmg betol la review yg aku baca... tak rugi tgok! scene pertukaran dua zaman (zaman Damak n zaman Merah -anak Damak-) mmg smooth... tukar prop pun lancar jer...

personally... best actor, aku kasi kat Yus(Raja Lawak)... bawak watak Awang Sulong, anak penghulu a.k.a samseng kampung Mersing... mmg geram siot tgok watak dia... tapi best! selamba jer...

utk best actress lak... sure la Elly Mazlein@ Seri Mersing sendirik.... mmg tak di sangkal la... dgn watak sedih tu... tambah lak, time dia merayu Adi Putra @ Damak jgn pergi darik Mersing tu... mmg tangkap leleh beb..!

part tangkap leleh yg paling aku suka... kire mmg betol2 menusuk hati... part bila Rosnani @ Seri Mersing tua , menangis bila tau Hairi Anak Wayang @ Merah (anak Damak) datang jumpa dia.... cara Rosnani menagis tu mmg buat mata aku berkaca gak.... bersungguh2 dia menangis... mmg sah pelakon veteren kan! hehehe

satu lagik scene yg aku suka... bila diaorg gabungkan scene waktu berpisah antara Damak n Seri Mersing .. ngan Merah n Sri Melati (anak Seri Mersing)... mmg tangkap lentok abis laa...hehehe

dan yg penambah daya tarikan citer nie lak... bila sepanjang citer... Adi Putra, tak pakai baju pun.... opss!!!

heheheheh



7 ulasan:

sYukCurZ berkata...

oit. phidophilia ka. ahaha

avegalion berkata...

alah... dh org tayang... kite tgok jer la.... tu bukan phidopilia yeee.. heheheh

Primadona69 berkata...

ken..
merembes ye tgok adi putra tak berbaju?
ghans kat sebelah plak..
mkan ati je..
hahhahaha

avegalion berkata...

hahahha
mmg hans makan ati jer... tgok adi putra berketol2... ehhehehe

Adam berkata...

kannn...pegi sana nak tengok orang tak pakai baju.... opsss

avegalion berkata...

alah adam...

takat org tak pakai baju tu... dlm laptop Hans belambak... opsss!

ikanbilis berkata...

ade tak gamba2 pelakon yg lain nak buat tatapan hehe...

Related Posts with Thumbnails