Rabu, 8 Jun 2011

Supporting Actor


Well... Kite selalu tgok kat movie, drama or baca novel dan pastinye wujud watak2 sampingan called "Supporting Actor" @ Watak Pembantu. Tugas Supporting Actor nie simple je... Sebagai penambah perisa dan meramaikan suasana...

Kalau kisah hero n heroin akan dicerita sampai " happy ever after"... Tapi kisah supporting actor nie just sekerat jalan je... Tergantung! walaupun kekadang watak supporting actor nie lebih banyak menolong hero... tapi kisah pengorbanan dia mcm tak dihargai...

Kekadang, aku terfikir... Apa kesudahan citer utk supporting actor nie? Happy? Sedih? Maybe dia bukan sehensem hero or seayu heroin... Tapi pelakon pembantu nie pun punye hati dan perasaan gak... Pasti dia pun nakkan kisah hidupnye sebahagia hero dan kasih cintanye seceria heroin...

Kite pun sebenarnya tak sedar... Kita pun hanya supporting actor... Yg maner kisah hidup kite bukanlah tumpuan... Kisah cinta kita bukanlan ikutan... Dan kite hanyalah sekadar watak tambahan utk watak2 utama di sekeliling kita...

Walau segigih mana kite utk menjadi diri kite sebagai pelakon utama.. Namun watak kite tetap takkan berubah... itu aku mula sedar kini...
hampa, sudah pasti... sedih, tetap terasa... bila diakhir usaha, kita sedari.. kewujudan kite hanyalah bila perlu... dan tumpuan pada kita hanyalah seketika...

aku mula belajar utk menerima hakikat...
aku tak kisah utk tenggelam menjadi watak tambahan... aku dah biasa hanya menjadi pak pacak dlm memeriahkan suasana... aku ok hanya sekadar menjadi pilihan 3-4 di kala bosan...

sbbnye.... aku tak mahu diri aku menjadi bahan penceritaan... aku tak mahu kisah hidup aku jadi bualan... aku tak mahu susah sedih aku jadi tatapan...

biarlah aku tenggelam... biarlah aku tidak di pandang...
yg pastinye kisah hidup sebagai Supporting Actor tetap ada penghujung ceritanye...

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails